søndag 28. august 2011

treningen

I dag var jeg på treningstur med Røya. hun gikk godt og hadde god kontakt. vær gang hun kom inn fikk hun godbit. hun festet en tomstand som varte i 20-30 sekunder før hun løste ut . det bruker vanligvis ikke og være fugl i det området jeg trente ,så det kan jo være trast om har vært dær. fornøyd med dagens treningstur :)
jeg skal vente litt med å gå i terreng med mye fugl til dressuren sitter som den skal ,og ha mere passivitetstrening  . man skal ikke ha det for travelt ,da kan man ødelegge mye på en potensielt god hund. Fremover mot jakta er det strenge regler hjemme men også mye ros i treningen .  jeg er også hvær dag ved dueslaget til naboen, og sitter der en liten stund før jeg går videre , det er ubeskrivelig god trening.
hvist fremgangen på røya fortsetter på dette viset blir det en fantastisk jakthund.
 Time will show :-)





Ingen kommentarer: