torsdag 18. august 2011

Trening

I dag har jeg vært på myra og trent lydighet, sitt og innkalling, har begynt og trent med fløyte og det går veldig bra. jeg har også idag  tatt turen bortom dueslaget til naboen for litt passivitetstrening, jeg har ennå ikke vært på noen standtrening på due med røya, jeg synes ikke hun er klar for det ennå. planen fremmover blir derfor mye passivitetstrening , nå begynner jo treningen i marka snart, i og med at båndtvangen oppheves. da er planen og gå på fjellet sammen med noen stabile hunder med røya i bånd , sån at de første situasjonene blir mest mulig kontrolerte. jeg konsentrer  all treningen rundt at hunden skal være rolig med fugl i lufta, og respektere fugl l lufta er tross alt en av de viktigste egenskapene man kan lære en valp .da går treningen vidre mye lettere.

Ingen kommentarer: